FINESTRA OBERTA DE L’EMT DE SILLA: DIARI DE TREBALL 4

19/10/2020

DIARI DE TREBALL 4

Encetem la sessió amb l’entrenament individualitzat a l’escenari, de dos en dos. A la partitura d’entrenament ja coneguda, li afegim un treball de contra direccions i de contra forces. Anem corregint el treball de cadascú atenem a l’harmonia del cos i al moviment continu, sabem sempre què estem fent.

Per tal de donar-li sentit al moviment de les mans, juguem amb la imatge d’agafar papallones i d’alliberar-les. En diferents llocs, a diferents altures i amb intensitats també diferents.

Deixem que els actor gaudeixen del moviment creatiu que estan començant a desenvolupar.

En el pati de butaques, en cercle, connectem entre nosaltres passant-nos una palmada, afegim “si jo dic blanc, tu dius negre”.

Treballem la consciència de les mans agafant una papallona, soltant-la i deixant la mà queta en eixa posició, agafant un altra papallona amb l’altra mà. D’esta manera sabem sempre on i com tenim les mans.

Donat que hem de treballar amb mascaretes, iniciem un treball de MÀSCARA NEUTRA. Repartim una màscara a cada participant i entrem en contacte amb ella, tractant-la amb el respecte que es mereix. La situem sobre el rostre i treballem amb ella, sent esta el motor de la nostra expressivitat neutra.

Amb una música amb un ritme continu, marquem amb el cap diferents direccions, mantenint la segmentació del moviment i, sense dubtar, articulant el coll i el cap.

Pugem d’un en un a l’escenari i treballem la següent improvisació: Fora d’escena en col·loque la màscara, ix a escena amb ella, em done conte que m’he equivocat, i me’n vaig.

Tractant-se de la màscara neutra, intentem no afegir cap gest superflu al treball. La expressivitat del cos es minimitza per a poder fer més gran el significat del que volem mostrar.