FINESTRA OBERTA DE L’EMT DE SILLA: DIARI DE TREBALL 5

21/10/2020

DIARI DE TREBALL 5

Seguim amb l’entrenament individualitzat. Convidem a una actriu a que explique en veu alta el seu entrenament alhora que ho realitza, distanciant i sent conscient del seu treball.

Continuem entrenant, afegint el treball d’espentar i estirar com les dos accions més importants de la nostra activitat motora. Es centrem en els quatre PUNTS D’ATENCIÓ BÀSICA: desplaçament, altura, ritme i pes. Li proposem a un actor que ens mostre el seu entrenament alhora que els seus companys, des del pati de butaques, van detectant què està fent i nomenen els objectius del seu treball: arrelament, engonals, columna, braços, mans, dits, mirada, direcció del cap, direccions kinesfèriques, expressivitat, pes, ritme, altura, desplaçament…

Fem estiraments i comencem el treball d’escolta, passant-nos una palmada, afegint “si jo dic sí, tu dius, no, si jo dic dia, tu dius, nit”.

Es col·loquem la MÀSCARA NEUTRA i entrenem l’articulació del cap. A continuació pugem en grups de quatre a l’escenari per mostrar als companys el treball dins d’un ritme sonor.

Encetem un torn d’improvisacions: entre a l’espai i espere, ix un company i els dos personatges “neutres” creuen que es coneixen, sense atrevir-se a dir-se res, fins que un d’ells se’n va.

Analitzem tot allò que ens mostren i reflexionem sobre l’expressivitat del nostre cos i les decisions de moviment que prenem.

Li demanem a un actor que treballe la màscara neutra centrant la seua emoció en la respiració.

Acabem en cercle, sense màscara, treballant el moviment robòtic de les nostres articulacions: cap, braços, mans i tronc. Un moviment de retrocés i el seu contrari, per marcar, des de la tensió, el moviment figuratiu d’un robot com a inspiració per a treballs futurs.